wtorek, 12 listopada 2013

20 utworów, które zawsze mam na Ipodzie... [Kibol Enhanced Edition]

Druga część cyklu o tym, co na sprzęcie przenośnym mogą, hipotetycznie, mieć nietypowi osobnicy...
Jak zapewne już wiecie, dobre chłopaki znowu zrobiły rozpierduchę patriotyczną w centrum 38-milionowego państwa w Europie. Jakoś za zachodnią granicą 3 października nie było słychać o żadnych burdach z okazji rocznicy zjednoczenia, a mają tam tyle samo powodów, by nienawidzić komunistów, co Polaczki. Ale nie, Polaczki świętują w najlepsze- a jak się najlepiej świętuje? Dając komuś w mordę! Setnie na pewno by się panowie bawili, jakby nie natręci w mundurach, którzy zawsze znajdują się tam, gdzie są najmniej potrzebni i zawsze wyłapują jedynie tych niewinnych. HWDP!!! JP na 100%!!
Idę w sukurs chłopaczynom, które teraz niesłusznie oglądają świat zza krat i wypisuję 20 ciekawych kawałków wyrażających sprzeciw wobec służb porządkowych i nie tylko, oczywiście kawałków mniej oczywistych, niż jakieś tam N.W.A. czy KRS.




Na początek sugeruję kawałek od tego naprawdę pierwszego rapera z Mississipi, Davida Bannera. Nie wiem co prawda, czy jeżeli skują cię za zbutowanie lewaka, to twój dramat może się równać z tym Derriona Alberta, którego historia jest tu wspomniana, ale coś na otuchę się przyda. Poruszone są tu też wątki polityczne i, co was może szczególnie ucieszyć, swego rodzaju krytyka gejów, którzy, jak wiadomo, z Żydami planują zagładę Polski od lat i jedynie na czas rządów Premiera Olszewskiego i Premiera Kaczyńskiego udało się te knowania powstrzymać. Warto też zwrócić uwagę na to, jak zostaje przedstawiony Babe Ruth.


Pozastanawialiśmy się już nad pierdołami, więc czas na prawdziwy hymn dla oszalałego steryda nacierającego z pięściami albo kostką brukową na policjanta. Popatrzcie na tekst:

Yo they say my arms are too short to box with god
But at least they’re long enough to slap a cop so hard he lands in Scotland Yard
So bring your riot squad cause imma’ bring some people starvin’
Marchin’ like an angry mob on the police department
“Calling all cars, radio for reinforcements
The city’s being taken over so proceed with caution”

Mocny, ostry kawałek z zapomnianej już trochę, ale niezmiennie bardzo dobrej płyty. Co prawda z twarzy Diabolic trochę szczur na jednego strzała, ale nawet dla takich mamy przewidziane role pomocnicze, w ostateczności może odpowiadać za klepanie feministek i lesbijek.

Równie ostro przedstawia się antypolicyjny kawałek od Scarface'a...

... staroświecko za to wyśmiewa ich Flava Flav.



Tak to zwykle bywa, że jak już parę kuksańców niebieskim sprzedasz, to zawsze może się zdarzyć, że aparat opresji zechce, po uprzednim skopaniu twojej patriotycznej dupy, przeszukać cię na okoliczność posiadania elementów wyposażenia antylewackiego.
Kultowy jest oczywiście dialog Hovy z policją w "99 Problems", ale ja zaprezentuję inny, znacznie starszy kawałek. LL Cool J to nie tylko romantyk i lovelas, on także cierpiał z powodu spisania i służbowego przeszukania jego własności. Oczywiście wiadomo, że murzyn nie jest w stanie wycierpieć tyle, co wy pod obcasem Tuska, Putina i Merkelowej, ale warto się mimo wszystko zapoznać.


Wszyscy tak naprawdę wiemy, że ambasadę Sowietów podpalili policjanci w przebraniu, tak samo zresztą to oni nacierali na brudasów na ul. Skorupki. Sprytni są, ale na szczęście są wśród nas wybitne jednostki, które potrafią ich wyczuć na odległość.
Artur Zawisza, Krzysztof Bosak, no i K-Rino:

Schemat działania tajniaków przedstawia za to Xzibit, który w tym kawałku tuszuje m.in. zabójstwo Paca i Biggiego, więc sfabrykowanie papierów na jakiegoś debilnego kibola nie powinno sprawić mu problemów. Odpicuj mu kartotekę, X!

Interesującą historię brudnego gliny przedstawia też raper z ekipy Hard Knocks

Przyjacielska gra bejzbolem? No, w końcu murzyny mówią naszym językiem i jeszcze używają broni dzisiejszej husarii!
Niestety, nie usłyszymy tu o wymyślnych torturach zadawanych lewakom tym szlachetnym orężem, ale raczej przekonamy się, dlaczego w więzieniach w USA, podobnie zresztą jak w tych naszych, siedzą sami niewinni. Krótko mówiąc- gliny prześladują.

Mówisz, że brakuje soundtracka do drogi, którą spędzisz w suce, jadąc na komisariat? Suply & demand, no i włala!


Jak już cię wezmą na te 48 godzin, to wypadałoby zachować kręgosłup i nie wsypać innych patriotów, porządnych chłopaków, którzy są spokojni i zawsze sąsiadom się kłaniają. Sporo było kawałków o niekapowaniu, jest taki w dyskografii The Coup, jest też w, nomen omen, Capone'ego i Noreagi, ale najbardziej spektakularny jest na pewno "Hip Hop Police" Chamillionaire'a.

W areszcie na pewno nie będzie wesoło, a psiaki potrafią czasem wywęszyć sporo i dojść po nitce do kłębka, tak jak w tym magicznym kawałku od Geniusa...

...zawsze jednak możesz próbować uciekać, kawałków o tej tematyce jest sporo, niektóre nawet powtórzyły się prawie identycznie w realu (jak ta od Slick Ricka) ale najbardziej absurdalnym jest chyba ten, z morderczymi kobietami (czy aby na pewno?) z wyjątkowo paskudną niespodzianką na końcu...

...choć stary dobry Dub C również ciekawie przedstawił hipotetyczną ucieczkę:


Nic straconego jednak, nawet jeśli gnijesz dziś w pace, to ktoś może odnaleźć winnych twojego zatrzymania i odpłacić im pięknym za nadobne. W roli głównej, no a jakże, wiecznie wkurwiony rasista i antysystemowiec Paris:

Można również prześledzić, w ramach tematu pozbywania się niewygodnych osób, bekową na początku, ale tragiczną dość na końcu historię pewnego spotkania z gliniarzem, przedstawioną przez innego łestkołstowca, Mursa. Teledysk mocno budżetowy, ale całkiem pogodny mimo tego, wszystko potęgowane przez fakt, że panowie kryminaliści mocno zjarani byli, czego dowodem może być sam koniec klipu.


Niczym dziwnym nie jest jednak posypanie się na komendzie. Pół biedy, jeśli zrobi to jakiś patus, gorzej, jeśli doświadczysz tego od miłości swojego życia. Fabolous opowiedział taką historię, i pewien niezwykle trudny i smutny wybór, którego musiał dokonać, w "I Miss My Love"...

... choć czasami można też liczyć na bardziej przyjemne zakończenie swych kontaktów ze służbami mundurowymi, czy raczej służbistkami...

A na sam koniec, jeżeli jeszcze ci mało tematyki policyjnej, to może masz ochotę spojrzeć na świat oczyma przeciętnego mundurowego? Zobaczyć, jak to jest nosić odznakę? Tę na pewno wciągającą rozrywkę zapewniają Cypress Hill:


oraz Declaime:












Jako bonus track posłuży utwór dla społeczniaków, pokazujący pozytywną twarz policji, która jest zmuszona złapać seryjnego mordercę, w roli narratora bynajmniej nie Wojtek, ale po raz drugi świetny GZA.


305 komentarzy:

  1. Spytam z ciekawości, czy jesteś czytelnikiem Gazety Wyborczej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kupuję praktycznie żadnych gazet, choć jeśli "GW" proponuje jakieś ostateczne rozwiązanie kwestii bandytów, którzy rozpierdalają stadiony i Warszawę to kurwa od dziś zamawiam prenumeratę dożywotnią.

      Usuń
    2. http://inf.re/partyhard2 hehe:-)

      Usuń
    3. Nie ma ostatecznego rozwiązania, debilizm jest nieuleczalny. A lewacka GW mam nadzieję, że wkrótce upadnie, w tym roku mają już 25% mniej czytelników niż w analogicznym okresie rok temu a TVN 1 milion widzów mniej, piękne statystyki.

      Usuń
    4. Jak to nie ma ostatecznego rozwiązania? A ostra amunicja?
      Postawiłbyś paru takich przygłupów pod murem i przed pluton (choć to była by niestety szybka śmierć i odrobinę niedosytu by zostawiała), to za rok w Kolorowej Niepodległej/Marszu Ruchu Narodowego sami przykładni, grzeczni obywatele by szli, którzy manifestowaliby swój patriotyzm w normalny, ludzki sposób.
      Albo tańsza opcja- oko za oko, ząb za ząb, rzucasz racami to podpalenie racą, rzucasz kostką brukową to ukamienowanie, lecisz z kopami na gliniarzy to wystawiam cię samego przeciwko 15 najbardziej sprawnym policjantom, na śmierć i życie- oszczędnie a jeszcze tłum by miał rozrywkę. Oczywiście, jak wspomniałem we wcześniejszym wpisie- masowe, anonimowe groby, by nie było potem pielgrzymek zapłakanych mamuleniek na miejsce spoczynku kochanego Dawidka, który był taaaaaaaakim dobrym chłopcem.
      Nie pytajcie mnie już proszę o sprawy 11 listopada bo wychodzi ze mnie przy tej okazji sadysta i totalitarysta, a przecież jestem normalnym, zdrowym człowiekiem.

      Usuń
    5. PS W telewizorni przepytywali któregoś tam patusa w czasie zamieszek i ten wypalił, że przyjechał do Warszawy z Sosnowca. Może mi ktoś wytłumaczyć, po co Polska C przyjeżdża rozpierdalać stolicę i naparzać się z glinami? W Sosnowcu nie ma lewaków?

      Usuń
    6. Błagam Cię, od lewaków wymagasz użycia ostrej amunicji? Może jakby prawdziwa prawica (nie PiS) doszła do władzy to takie rozwiązanie by zostało zastosowane, póki co to nierealne. A przyjeżdzają do WWA żeby z Polski C po to aby bardziej zwrócić na siebie uwagę.

      Usuń
    7. Ktokolwiek zaproponuje w programie bardziej ostre rozprawianie się z takimi "manifestacjami"- ten ma moją uwagę (nie głos, bo do tego droga daleka).


      Nie lepiej by było, by prezentowali patriotyzm lokalny i wyrywali lewackie drzewka w Sosnowcu? Zero przywiązania do ojczystego miasta?
      Poza tym w jaki sposób chcą zwrócić czyjąś uwagę z kominiarką na swoim pustym baniaku? Skąd ja mam potem wiedzieć, czy takie przejawy boju o wolność Polski jak rozbitą wystawę w sklepie zawdzięczam Marianowi z Sosnowca, a nie komuś zupełnie innemu? Bez sensu trochę.

      Usuń
    8. Śmieszą mnie pociski w stronę GW. Co takiego Ty ostatnio przeczytałeś robolu, że tak cię boli co pisze ta gazeta? Nie pomyliło Ci się z tą szmatą propagandową, gazetą polską? :)

      Usuń
    9. Trzeba znalezc kapke szczescia w nieszczesciu gdyby nie zamieszki nie byloby wpisu tak celnie pokpiewajacego z naszycj realiow. Wspolczuje bycia z Warszawy w tym przypadku bo tam takie ekscesy sa co roku

      Usuń
    10. http://www.youtube.com/watch?v=2zfGP8O3K-Y A co sądzisz o Bosaku? Powinien przeprosić jako współorganizator marszu za tych co się odłączyli od marszu i zaczęli napierdalać czy dobrze robi twierdząc, że marsz uważa za udany bo przebiegł spokojnie a w jego obrębie (poza atakiem na ambasadę) niewiele się złego wydarzyło? Według mnie to bardzo sensowny facet tylko za cholerę nie rozumiem co on robi w tym ruchu narodowym wypełnionym po brzegi kibolowskom hołotą, dużo na tym traci.

      Usuń
    11. Nie sądzę, by konieczne były jego przeprosiny, o ile nie udowodnią, że to on nakłaniał do ataku na squat, spalenia tęczy czy ataku na ambasadę to raczej nie ma tu jego odpowiedzialności. Jego dalsza obecność w mediach jest niepotrzebna, niech znowu zniknie na 12 miesięcy i 11.11.2014 po raz kolejny wypłynie i tłumaczy, że nie odpowiada za zadymy, podpalenia i bójki z policją.
      Nie wiem, skąd ta nagła cieczka i żądania przeprosin od takich gości jak Zawisza i Bosak- raz, że zapewne prawdą jest, że zadymy robili ludzie, którzy podłączyli się pod Marsz, niewiele mając wspólnego z jego ideologią, dwa, że... hmmmm, nie sądzę, by w głębi duszy Artur i Krzysiek uważali, że spalenie tęczy (kojarzącej się z pedalstwem), szturm na ambasadę rosyjską, nastraszenie lewackich squatowców czy bójki z policją były czymś złym. Panowie ci, określający się terminem "judeosceptyczni", widzą wszędzie lewaków, pedałów, lesby, żydów, czarnuchów, arabów, masonów, komunistów, feministki i genderowców. Wobec tak bogatego wachlarza wrogów nie wydaje mi się, by ich oburzenie, nawet jeżeli by je wyrazili, było w pełni szczere. A jak byłoby nieszczere, to po co je wygłaszać w ogóle?
      W sumie szkoda, że Specnaz nie ochraniał ambasady z 9A91 gotowymi do strzału, paru patriotów byśmy stracili, ale beka była by sowita i pewnie kryzys stosunków dyplomatycznych, coś by się zaczęło dziać, mielibyśmy nowy Smoleńsk i nowy krzyż na Krakowskim Przedmieściu, w mediach brylowałyby Rodziny Belwederskie, domagające się wydania zwłok swoich bohatersko poległych synalków, którzy wg oficjalnych wersji Tuska i Putina zderzyli się z pancernymi olchami.

      Usuń
    12. Rzecz w tym, że Bosak nie chce się celowo odciąć od zamaskowanych mężczyzn z celtyckimi krzyżami którzy robili rozróbe bo są oni po prostu powiązani z RN, w atakach na squat czy tęcze doszukuje się lewackiej prowokacji a cały marsz uważa za wyjątkowo udany. Nie ma co ukrywać, nie czegoś takiego oczekują media więc i sam traci wizerunkowo na tym.

      Usuń
    13. Nie zależy mi szczerze mówiąc na medialnym wizerunku Bosaka, Holochera, Winnickiego oraz Zawiszy, więc może nawet i lepiej, Bosak okopał się w swoim szańcu, na który nacierają "liberalne" media i wygląda na to, że mu w takiej roli dobrze. Skoro to płaci rachunki, to po co coś zmieniać?

      Usuń
    14. Mi zależy o tyle, że jestem prawicowy i chciałbym aby ta prawdziwa prawica miała silną pozycje w Polsce, dostawała się bez większych problemów do sejmu a takie akcje niestety jej szkodzą

      Usuń
    15. No to masz pecha, prawdziwą prawicą jest Korwin, który jest jednak szaleńcem bez żadnego czucia polityki, który bardziej nadaje się do podjudzania wsiowych filozofów niż do kierowania państwem.
      Bosak z kolei już na zawsze będzie się kojarzył z Młodzieżą Wszechpolską i 5 piwami, ciężko mu będzie coś ugrać, niezależnie od tego, jak ładnie się czesze.

      Usuń
    16. No racja, Korwin nie nadaje się do prowadzenia realnej polityki, mimo wszystko liczę, że wejdzie w najbliższych wyborach do sejmu (5% cały czas się utrzymuje w ostatnich sondażach) i wtedy jakby udało mu się wejść w koalicje to by było dobrze.

      Usuń
    17. Nie wejdzie, zaproszą go do studia jakiegoś na debatę, powie znowu, że za Hitlera były lepsze podatki, albo, że kobiety są głupie i powinny siedzieć w domu- i znowu będzie błąd statystyczny.
      Poza tym nie widzę go w żadnej koalicji, człowiek ten potrafi tylko niszczyć, w odróżnieniu od posiadającego podobne umiejętności destrukcyjne Kaczora nie udało mu się stworzyć niczego solidnego i długotrwałego, przez cały okres życia. Wyborcy JKM-a istnieję zasadniczo jedynie w internecie, by wklejać memy z lewackimi kurwami, jak przychodzi do wyborów to nagle rozpływają się jak kamfora.
      Myślę, że JKM powinien już odłożyć majka i dać sobie spokój, czas na młodych, dojrzewających i kształconych już po 1989.

      Usuń
    18. Dla mnie 4.5/5. Blueprint zdecydowanie lepszy i to jest klasyk. Lucifer to klasyk, 99 Problems to klasyk, Encore to klasyk, ale "Black Album" jako całość to dla mnie nie klasyk, niestety.

      Usuń
    19. Na "TBA" wg mnie każdy kawałek jest genialny, na "The Blueprint" zresztą też, płyty bez wad, które nic a nic się nie zestarzały.

      Usuń
    20. Jakby został w partii prawicowej liderem duchowym i odsunął się w cień od mediów to byłoby idealnie. Faktem jednak jest, że jeszcze nigdy nie miał takich sondaży, zawsze to było 2-3% i to był ten błąd statystyczny.

      Usuń
    21. Czytam jego felietony w "Angorze"- często pisze tam o tym, że ma już 7 albo 10%, kończy się jednak zawsze na zesraniu się.
      Ludzie się śmieją z ilości porażek Jarka Kaczyńskiego albo Legii Warszawa, czekam, aż ktoś policzy, ile wyborów już JKM przerżnął.

      Usuń
    22. Ciężko mówić o porażkach Kaczyńskiego skoro cały czas jest przy korycie i bardzo dużo zyskuje na układzie PO-PiS i cały czas osiąga swój cel. Korwinowi za swoją ideologię na samym starcie odpada 60%, kolejne 30% głosuje na PiS myśląc że to partia eurosceptyczna i zostaje 10% z czego 90% zawsze Korwin skutecznie traci przez brak umiejętności pijarowych a do tego nie chce wynająć nikogo od pijaru.

      Usuń
    23. Myślę, że polski Napoleon jednak wolałby PIS przy władzy, koniecznie bez koalicjantów, bo poprzednie skończyły się kompromitacją.
      Może czas, by Korwin zajął się publikacjami, został mówcą, skoro nawet w lokalnych wyborach, ociupinę mniej partyjnych niż te powszechne, mu nie idzie? Polityka to jednak sztuka rządzenia, a nie nośne hasła rzucane na blogach.

      Usuń
    24. Teraz na szczęście oprócz Korwina jest do wyboru Jarosław Gowin. Jak to rzekł mój kolega, może on zrobić więcej dla idei wolnościowej, niż "Korwin na słoniu"

      Usuń
    25. Gowin jakiś taki pierdołowaty mi się wydaje, choć ciekawe na pewno będzie to, jak spisze się jego ewentualna inicjatywa partyjna w starciu z PO i PiS.

      Usuń
    26. Gowin? no błagam was on mówi o policyjnej prowokacji na marszu.. Albo jest bardzo śliski i mówi co mu się opłaca, albo ma siano we łbie.

      Usuń
    27. Jarosław Gowin stanął w obronie Marszu Niepodległości. Stwierdził także, że Rosjanie powinni przeprosić Polskę za atak na ambasadę.

      Usuń
    28. Wydaje się posiadać kręgosłup moralny, choć nie wiem, czy mu to coś da. Odznaczający się równie solidnym kręgosłupem moralnym Marek Jurek od dawna jest w niebycie, jego gest odejścia z PiS nie dał mu żadnego sukcesu poza chwilową ruchawką w mediach, mam pewne podstawy by twierdzić, że Gowin skończy tak samo.

      Usuń
    29. Kręgosłup moralny i polityk? nie sądzę. Gowin był w PO, a teraz oszmaca Tuska. Takie odejścia, są po prostu żałosne, chodzi tylko o trzepanie kapitału, i zainteresowania mediów. Jakby był uczciwy, to określiłby się przed wyborami. Jeszcze najlepiej zrobić z siebie ofiarę i wygnańca (ale mimo to wygranego bo 20% w zmanipulowanych przez tuska wyborach na szefa partii). POLECAM Jarosław Gowin

      Usuń
    30. No nie wiem, może go jakoś tam przeceniam, ale wydawał mi się zawsze w miarę stały w poglądach, stąd analogia do Jurka, z którym zapewne nie zgadzam się w ani jednym punkcie programu, ale widać, że to uczciwy i przewidywalny (w tym wypadku to zaleta) człowiek.

      Usuń
    31. Gowin ma bardzo dobre poglądy ale sądze, że pojedynkę jest tyle warty co Wipler i Korwin Mikke, albo dojdzie do dużego zjednoczenia prawicy w polsce albo nic z tego nie będzie.

      Usuń
    32. Apropo JKMa to polecam obejrzeć to, zwyżka formy :) https://www.facebook.com/photo.php?v=586109771437877

      Usuń
  2. Sieah,3 najlepsze tegoroczne albumy to...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na 12.11.2013 to: Yeezus, Something Else, 12 Reasons To Die.

      Usuń
  3. Sieah błagam, dodaj theneedledrop do ankiety na slizgu do opcji "stron z dzwonkami", niech zdychają.
    https://www.youtube.com/watch?v=K2uBdDrUIqU
    Propsy należą się za kolejny tekst, czekam na reckę MMLP 2.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten wpis zastępuje ten o debiucie 2Paca, cz się jeszcze pojawi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rocznica 2Paca nie jest okrągła, więc ograniczyłem się do fb.

      Usuń
  5. Czy słyszałeś debiut 50 Centa "Power of the Dollar" i jeśli tak, to jak go oceniasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mogłem nie słyszeć płyty, na której jest "Ghetto Qu'ran", track, który zdefiniował swoją treścią i swoimi konsekwencjami późniejszą karierę Curtisa? Teraz niewiele ci o samej płycie powiem, nie pamiętam już zbyt wiele.

      Usuń
    2. Ja to nie Sieah, ale jako fan twórczości Pięćdziesiątki polecam; cała płyta na bardzo dobrym poziomie, piękny poprzednik GRODT, porządny, czarnuszy, gangsta rapowy album. 50 nigdy nie był wybitnym tekściarzem, ale jak się słucha "Good Die Young" to aż się łezka kręci w oku, patrząc na to skąd [50] przyszedł i jaki sukces osiągnął. No i na płycie jest słynne niegdyś "How to rob". Polecam, polecam, polecam.

      Usuń
    3. No i "How To Rob" faktycznie, na które potem odpowiedział m.in. Big Punisher.

      Usuń
  6. Będzie recenzja MMLP2?

    OdpowiedzUsuń
  7. http://muzyka.onet.pl/newsy/najwieksze-strony-z-tekstami-utworow-z-nakazem-zamkniecia/90k7x To jest jakaś kurwa kpina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo zakażą wrzucania okładek, pisania ksywek raperów i tytułów płyt, ostatnim elementem będzie kasacja youtube'a, na którym można znaleźć miliony wrzutek, z których wytwórnie nie maja pieniędzy.
      Najgorsze jest to, że podobna sprawa była już kiedyś w USA przez NMPA wygrana.

      Usuń
    2. i jak teraz będziesz rozkminiał teksty ulicznych poetów?

      Usuń
    3. Nie no panowie nie ma co dramatyzować, rap istniał przed rapgenius i po jego zejściu też będzie.

      Usuń
  8. A propos rapgenius, polecam przeczytać sobie drugą część (tę pod obrazkiem) interpretacji wersów "Went to Burger King, they spit on my onion rings I think my karma is catchin' up with me" z "So Far" Eminema. http://rapgenius.com/Eminem-so-far-lyrics
    Lubię RG bardzo, ale czasami jak czytam to ich pierdolenie i doszukiwanie się wątków tam gdzie ich nie ma to aż mi ciśnienie skacze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale takie są chyba też m.in. założenia rg. Nie tylko suche tłumaczenia, ale domysły, spekulacje, które są często ciekawsze niż oryginalne linijki.

      Usuń
  9. Tak ale teraz nie zrozumiemy merytorycznie tekstów, jak mam skumać Lupe Fiasco bez rap genius, to jest mission impossible

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, nie wyplenią stron z tekstami. Jak by takie groźby ze strony takowych organizacji oznaczały koniec to piratebay, rapgodfathers czy boxden już dawno by były zamknięte.

      Usuń
    2. Gdyby thepiratebay miał serwery w USA tak jak obecnie postawiony jest rapgenius to piratebay by już dawno nie istniało, dlatego to czy rapgenius będzie żył po ewentualnym zwycięstwie tej organizacji zależy od tego jakie kroki podejmie właściciel.

      Usuń
    3. Fajnie by było, jak by przenieśli swoje serwery, zagraliby na nosie tłustym finansistom z Manhattanu, nawet Lord Jamar by pochwalił.

      Usuń
  10. #1. Eminem - The Marshall Mathers LP 2 - 793,000 (793,000)
    Tego sie nie spodziewałem, Recovery dość mocno przebite

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre recenzje, świetna sprzedaż- Janusze polegli ostatecznie.

      Usuń
    2. Czym innym jednak chyba są janusze a portale kierowane do januszy. No ale fakt, polegli.

      Usuń
    3. Przy okazji jeszcze wszystkie jego inne solówki wskoczyły do top 200 billboardu za ost. tydzień, w tym 3 płyty na miejscach w połowie top setki

      Usuń
    4. W Polsce MMP2 na drugim miejscu sprzedaży. http://olis.onyx.pl/listy/index.asp?lang=

      Usuń
    5. #1. Eminem - The Marshall Mathers LP 2 - 210,000 (1,003,000), sprzedaż dosyć mocno opadła ale to normalne w drugim tygodniu, póki co jest pojedyncza platyna.

      Usuń
  11. http://www.youtube.com/watch?v=Xyj9g4M1alI Bardzo dobry klip od MGK.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem czy taki dobry, zacny, ale bez rewelacji. MGK udowadnia po raz kolejny w każdym razie, że mariaż z popem nie wychodzi mu na złe.
      Kurde po głosie z refrenu myślałem, że Kelinn Quinn to jakaś dupeczka, rozochocony wszedłem na google a tu okazuje się, że to klasyczna męska lesba, dramat ten kończy lektura wikipedii, która twierdzi, że to jednak facet.

      Usuń
    2. Że co kurwa? Hahahah. W porównaniu do tego to nawet głos Biebera jest bardzo męski.

      Usuń
    3. Jeszcze klip od A$APA Rockiego http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1266909768001?bckey=AQ~~,AAAAAAAA5vE~,Eeb-O-20Rk-kY8-MuG4zRh9C66If3KB8&bctid=2835896654001

      Usuń
    4. No no, Omar we własnej osobie.

      Usuń
  12. Jeezy dissuje swoją wytwórnie na twitterze i grozi, że wypusci album do sieci. Co sądzisz? https://soundcloud.com/ctethaworld/jeezy-foul-play http://www.hiphopdx.com/index/news/id.26232/title.jeezy-criticizes-def-jam-records

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, nawet pozycja vice szefa a&r w Atlantic niewiele mu pomogła. Przemógł się przy okazji ciągłego przekładania TM103 i zarobił na tym nieźle, sądzę, że jednak się powstrzyma od leaku.
      Kid Cudi też narzekał na label w tym roku i jakoś niczego nie wrzucił w sieć. Na takie gesty mogą sobie pozwolić Death Grips albo Danny Brown, którzy mają w sumie i tak wyjebane na to, czy ich parę tysięcy fanów ściągnie płytę, czy kupi, a nie ludzie związani wielomilionowymi kontraktami z krwiożerczymi wytwórniami.
      Ross jednak wygrał beef i nie zdziwiłbym się, jak by to jego machinacje tu coś mieszały, A kawałek mocny.

      Usuń
  13. Mamy zapowiedź #ItsThaWorld2 od Snowmana. Jest i nowy utwór : http://www.youtube.com/watch?v=F2KXjKQZp0A . Its Tha World było przyzwoitym materiałem, więc szykuje się, mam nadzieję, tak samo dobra kontynuacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocny, hardkorowy kawałek, zupełnie jak z dwóch pierwszych płyt nagranych dla Def Jam. Nie wiem, jak napisać to po polsku, ale "this goes hard".
      Drumma Boy w ogóle poza kontrolą, pięknie będzie ten track dudnił w aucie.

      Usuń
  14. Tekst od ghosta z okazji 10 lat od wydania The Black Album :) http://bigghostlimited.com/flashback-thursday-the-10th-anniversary-of-the-black-album/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5/5- jedyna słuszna ocena dla tego klasyka, najlepszej płyty 2003 roku.

      Usuń
    2. Dla mnie 4.5/5. Blueprint zdecydowanie lepszy i to jest klasyk. Lucifer to klasyk, 99 Problems to klasyk, Encore to klasyk, ale "Black Album" jako całość to dla mnie nie klasyk, niestety. Napisałem nie tutaj gdzie trzeba :)

      Usuń
  15. Dawaj tutaj reckę Eminema, przynajmniej będzie można merytorycznie podyskutować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej byłoby gdyby recenzja nowej płyty Eminema pojawiła się tutaj ale tutaj nikt nie da Sieahowi kasy za nią. :< Więc chyba jednak Glamrap.

      Usuń
    2. >Recenzja Eminema
      >Merytoryczna dyskusja
      No bez przesady; albo jedno albo drugie.

      Usuń
    3. 1. Zawsze możesz ustanowić precedens drogi Doneganie i przelać odpowiednią kwotę na moje konto.
      2. Eminem polaryzuje w sposób przytłaczający, ścierają się psychofani i hejterzy, nie ma ludzi środka, dlatego rzadko kiedy wychodzą merytoryczne dyskusje. W Polsce to jeszcze pół biedy, jakieś tam chojne cebulackie jojczą, w USA to dopiero się dzieje, jak murzyni zabierają się do hejtowania, hoho.

      Usuń
    4. Dwie recenzje z popkillera 1) http://www.popkiller.pl/2013-11-14,eminem_the_marshall_mathers_lp_2_recenzja_nr_1 2) http://www.popkiller.pl/2013-11-14,eminem_the_marshall_mathers_lp_2_recenzja_nr_2

      Usuń
  16. Sieah czemu propsujesz Hopsina, skoro to typowy raper dla Januszy nienawidzących mainstreamu? Jak Ci się podobała jego zagrywka z twitterowym samobójstwem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ma chłopak liryczny talent i pewien potencjał, który mam nadzieje w pełni wykorzysta. Ja też nienawidzę części mainstreamu.
      Już mnie pytali o tę twitterową akcję, odpowiadałem, znajdź sobie.

      Usuń
  17. Sieahu, jak wiadomo, gardzisz polskim rapem. Czy masz opinię na temat pozostałej części polskiej muzyki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że mam. Brodka to moja ukryta miłość, do której się nie przyznaję publicznie, Iza Lach też. Edyta Bartosiewicz to już w ogóle poza kontrolą, piękna osoba i piękna muzyka. Słuchało się swego czasu Hey czy O.N.A.
      Urbaniak, Możdżer, Ewa Farna, Skalpel, Stańko, Sofa, Sistars no i klasyka w stylu Budki Suflera- nie słucham tego często, ale zdarza się.

      Usuń
  18. Sieah kiedy uznajesz, że płyta jest przesłuchana? Bo te 1019 cd to bardzo ładny wynik, a to nie wlicza jeszcze płyt, których nie masz w formie fizycznej. Kurwa, mi trochę zajmuje zanim się przebiję przez jakąś płytę; zawsze słucham całości co najmniej po kilka razy, bo przypadki gdy coś mi się spodobało dopiero za 3-4 przesłuchaniem są niezliczone. Słucham tak, że jak wracam do jakieś płyty to spokojnie mogę sobie przypomnieć większość utworu po kilku sekundach od włączenia; tyczy się to zarówno tych płyt, które propsuje i tych, które średnio mi podeszły. Z reguły słucham jak jadę na uczelnie albo wieczorem jak się do łoża wpakuje, żeby móc się na spokojnie wsłuchać. Zmuszasz się do słuchania niektórych rzeczy? Np. do płyty Jima Jonesa "Hustler's POME" podchodziłem już chyba z trzy razy i ciągle nie przebrnąłem przez nią w takim stopniu jak przez inne (mimo, że ta płyta stoi na dość niezłym poziomie).
    Albo np. te wszystkie amerykańskie klasyki, miałeś poczucie, że musisz to nadrobić i słuchałeś jednego za drugim? Ja słucham rapu "na poważnie" od jakiś 7 lat, okresowo raz mniej raz więcej, ale właśnie z reguły muszę się mieć jakiś "bodziec" żeby coś przesłuchać. Tym bardziej jak album ma renomę wybitnego, to ciężej mi go sobie zrzucić na odtwarzacz, bo już wiem, że trzeba go będzie dokładniej analizować (to tylko efekt psychologiczny ale działa); stąd jest kilkanaście klasyków, z których znam tylko największe dzieła, a np. regularnie słucham mixtape'ów Waka Flocki czy pierdolenia Gucciego. Źle by mi się słuchało, jakbym założył sobie "Przesłucham wszystkie płyty Jaya" i miał słuchać z jednej na drugą; dobrze mi się wraca jak np. przesłucham sobie jakiś dobry CD i dopiero za jakiś miesiąc czy dwa wraca się do jakiegoś artysty żeby usłyszeć co nagrał na innych albumach.
    Napisz mi jak to wygląda/wyglądało u ciebie, zawsze byłem ciekaw.

    OdpowiedzUsuń
  19. Odsłuchana? Po jednym odtworzeniu. Jedno odtworzenie zazwyczaj mi wystarczy, by ocenić, czy chcę czegoś słuchać po raz drugi. Jak płyta jest bardzo dobra (4/5), albo trudna, to słucham kilka razy, płyt, które uznaję za klasyki, także te osobiste (5/5 lub 4,5/5) odtwarzam bardzo często.
    Nie zmuszam się do słuchania, było kilka płyt, których nawet nie kończyłem (ostatnie przykłady to solówka Aesopa i Hail Mary Maloon, czy jak to tam się zwało) i nie mam z tego powodu wyrzutów sumienia, za rok ten sam raper wyda kolejną płytę i będzie można dać mu jeszcze jedną szansę.

    Z klasykami różnie bywa, z tymi, które się niedobrze zestarzały to raczej na zasadzie odsłuchania, odfajkowania i zwrócenia uwagi na to, co dany raper zapoczątkował i w jaki sposób wpływał na następne pokolenia, te, które nawet dziś brzmią dobrze- to lektura obowiązkowa i sprawdzanie ich jedna po drugiej to przyjemność. Warto nadrabiać braki w starych płytach, unikniesz potem pisania, że 2 Chainz zapoczątkował skórzane spodnie, a Biggie był pierwszym hustlerem.

    OdpowiedzUsuń
  20. http://www.youtube.com/watch?v=CB0gNT4-tIE

    Nowy klip od Rossa nie ma nawet 2 milionów wyswietlen w 13 dni. Czyżby Gruby tracił fanów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale blisko jest do 2 baniek. Mam trochę zaległości w rapie a.d. 2013 i nie wiem, od ilu zaczyna się imponująca liczba wyświetleń na youtube.

      Usuń
    2. Nie traci tylko ten utwór był w necie jakieś 1.5 miesiąca przed klipem, ludzie się osłuchali wcześniej i teraz weszli tylko raz zobaczyć klip. Poza tym looknij na inne klipy Rossa, wszystkie mają podobny start do tego tylko potem bardzo długo utrzymują wysoką oglądalność, stąd 30-40 milionów na innych klipach Rossa.

      Usuń
    3. Nawet lepiej ten klip Rossa wystartował niż jego poprzednie. Pewnie masz zbyt zniekształcony obraz wyświetleń na youtubie przez Donatana który w tydzień zdobył 10 milionów.

      Usuń
  21. Jak oceniasz pośmiertny album 2paca, "Loyal to the Game"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pośmiertne płyty 2Paca, poza kilkoma wyjątkami, mnie niespecjalnie interesują ("Duets" od Biggiego dalej czeka na przesłuchanie, tak swoją drogą), z tej płyty pamiętam tylko wiadomy singiel, niewiele ci powiem.

      Usuń
    2. Spoiler: Duets: The Final Chapter jest słaby.

      :)

      Usuń
    3. Domyśliłem się tego już w dniu jego premiery, dlatego odkładam odsłuch na święte nigdy.

      Usuń
  22. Lubisz sieah gry komputerowe, od których w czasie przechodzenia dostajesz gęsiej skórki, czy raczej nie są na twoje nerwy? Jakie dla ciebie są najlepsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sensie takie jak Alone In The Dark albo Dead Space? Jasne, że lubię, swego czasu mocno oddziaływał na mnie Aliens Vs Predator, jedynka i dwójka.

      Usuń
  23. Duets to koszmar i smutek nie warto.
    będzie recenzja No Poison No Paradise Black Milka?
    chyba top 3 tego roku obok Yeezusa i Ghosta. czekam na ciekawą i porywającą opinię
    czemu Marshall nie chce go znać i nagrać w końcu klasyka (Em na bitach Czarnego Mleka to chyba moje największe zamarzenie rapowe) którego tak bardzo mu brakuje na koncie
    czekasz na album Elzhi?
    do spisu anty dorzuciłbym cop killer jednak, tylko nie wiem czy to nie oczywistość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oczywistość.
      Black Milk za mało fejmowy, bym go tu wrzucał, a co do jego bitów to pewnie dlatego, że Eminem nie wie, kim jest BM, poza tym ja, mając do wyboru Ricka Rubina i Milka wybrałbym jednak tego pierwszego.

      Usuń
    2. PS Umiarkowanie, jak nie potrafisz się dogadać nawet z niezależną wytwórnią, by wydała ci płytę i musisz żebrać od fanów na kickstarterze to znaczy, że z twoim życiem jest coś nie tak.

      Usuń
  24. Co do bohatera obrazka u góry, co sądzisz o ostatnim świrowaniu gangta/justlera ? Gdybym nie znał go wcześniej nie uwierzyłbym po singlu z 2 Chainzem, że nagrał np. "Magic" czy inne poprapowe hity. Zastanawia mnie czy ta przemiana to wynik "uwalniania się" z rąk Atlantica czy może Tip na niego naciska. Nie masz obaw związanych z nową płytą z tego powodu? Ja tam średnio lubię gejrap ale Bobby'ego sobie cenie, szkoda żeby się zmarnował bo talent ma według mnie wielki. Zdziwiły mnie też liczby sprzedaży szczególnie debiutu, przecież samoloty to był wielki hit a tu taki marny wynik, jak to jest możliwe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 600 tysięcy to marny wynik? To właśnie był sukces, częściej raczej zdarza się, że ludzie sprzedają sporo singli a właściwa płyta schodzi słabo, Bobby tutaj akurat poradził sobie zacnie.
      Co do nowych kawałków to nie jestem zachwycony, nie wiem, czy już się obawiać, ale pewnie będzie gorzej niż na 2 poprzednich. Ja wolę gejrapowego B.o.B bo jest w tym podgatunku po prostu najlepszy, jest dużo lepszym raperem niż taki Drake czy Cudi i jednocześnie "czuje" hity. Nie zależy mi na powrocie Bobby'ego z mikstejpów.

      Usuń
  25. Jak oceniasz dokonania Dr Dre w ostatniej dekadzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysoko w kwestii promocji nowych ludzi, dość marnie jeśli chodzi o jego własny, autorski wkład w rozwój rapu jako gatunku.

      Usuń
  26. Jak oceniasz indicud Cudiego??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory nie wysłuchałem tego, tak samo zresztą jak reagge od Snoopa.

      Usuń
  27. http://www.thewrap.com/rapgenius-meet-songwriters-theft-claims/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rapgenius-meet-songwriters-theft-claims

    Zaczynają się rozmowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio też był news, że rap genius dogadał się z Sony Music, największym dystrybutorem muzycznym na świecie. Sprawy idą w dobrym kierunku.

      Swoją drogą ciekawe, że założycielem i bossem rg jest żyd. Nie ma tu żadnego podtekstu rasowego z mojej strony, ale wyobrażałem sobie, że szefem jednak jest jakiś nyga w gajerku, okularach ze złotymi oprawkami, który sobie robi zdjęcia z cygarem na tle flagi.

      Usuń
  28. Ten holenderski kozak o którym ci kiedyś pisałem - Roca Beats, pojawi się ze swoim bangerem na płycie Sokoła, choć PL rap nie słuchać, to ciekawi mnie jak Wojtek sobie poradzi/nie poradzi na tym Rozpierdolu. Taka sama sytuacja z SGP.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba aż sam posłucham tych tracków robionych przez Preemo i SGP, przez Roca Beats może też.
      Dzięki za info.

      Usuń
    2. Nie rozumiem aż takiego hejtu na polski rap, na płytę Sokoła specjalnie nie czekam ale na pewno posłucham wiele innych polskich płyt ;)

      Usuń
  29. http://www.rap-up.com/2013/11/19/video-kanye-west-bound-2/ Oficjalnie najgorszy klip roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same słabe teledyski do tej płyty szczerze mówiąc.

      Usuń
    2. To chyba celowa strategia Kanyego, inaczej sobie tego nie wyobrażam :S Chce skontrastować do poziomu klipów z MBDTF i zobaczyć jakie będą skutki.

      Usuń
    3. Wiem, że to zabrzmi jak klasyczne bronienie Ye jako geniusza który wszystko robi specjalnie, ale jak dla mnie to wygląda na celowa beke. Przecież to jest wręcz stylizowane na pastisz z lat 80tych

      Usuń
  30. Jakie były twoje ulubione postacie z The Wire? Ja jestem dopiero po pierwszym sezonie,choć wszystkie lubię, jak dotąd, są dla mnie nimi:
    D'Angelo, Omar i Bubbles. Co do drugiego, to pewnie długo odcinków z jego udziałem sobie nie pooglądam, bo pewnie go zapuszkują szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. D'Angelo trochę zbyt ciotowaty, Bubbles w miarę spoko, Omar kultowy, mimo, że pedał.
      Ulubiony? "Stringer" Bell bez dwóch zdań, po mistrzowsku zagrane, większy respekt jeszcze był po tym, jak zobaczyłem, że Elba, mimo, że ma typowo kluchowaty angolski akcent, to prawilnego murzyna z getta amerykańskiego przedstawił perfekcyjnie.
      Bunk Moreland również kozak i fajna wyjebka, za to zimne, przeszywające spojrzenie Marlo Stanfielda to na pewno element jednej z lepszych kreacji złoczyńców w historii seriali.
      Fajny jeszcze był Lester, stary dziadek, ale z błyskiem w oku, inteligentny, sprytny, rzeczowy, cierpliwy.
      W ogóle chyba ciężko wskazać kogoś, kto w "The Wire" się gorzej zaprezentował.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  31. Sieah natknąłem się na taki artykuł: http://www.popkiller.pl/2013-11-17,max_b_zagubiona_perla_harlemu_profil . Zanim się pośmiejemy z popkillera, to jakie jest twoje zdanie o Maksie B? W tym artykule autor ładnie go wypucował, ale faktem jest, że wielu znanych do niego nawiązywało i wypowiadało się o nim. Dziwi mnie to, bo gdyby ktoś kazał mi wymienić najbardziej bezpłciowego, nie wyróżniającego się niczym, najprzeciętniejszego rapera, to na pewno pomyślałbym o Maksie i Tonym Yayo. Serio, nie pamiętam kawałka gdzieś na płytach Jima Jonesa gdzie Max B zwróciłby na siebie uwagę czymś więcej niż obecnością. Rzuć jakąś opinią plis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyświetla mi tego, serwer popkillera padł.
      Kogo oni tam niby wskazują, że nawiązywał do Maxa? Bo ja jakoś nikogo sobie nie mogę przypomnieć,

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    8. Więc co jest kultową piątką? bo się zgubiłem

      Usuń
    9. BX, BK, Queens, Manhattan, SI.

      Usuń
  32. Biggie Smalls czy 2 Pac

    OdpowiedzUsuń
  33. Pewnie już widziałeś http://www.youtube.com/watch?v=BBAtAM7vtgc - Bound 2. W sumie już sam nie wiem, co o tym myśleć. Próbuję ułożyć interpretację do tego klipu, ale nic rozsądnego nie przychodzi mi do głowy. Może to próba promocji Kim. Może kolejna próba (po Black Skinhead) ukazania jego "geniuszu". A może po prostu zaczyna mu całkowicie odbijać...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że chodziło mu właśnie o to, by ludzie interpretowali, by były różne wersje, by ludzie o tym mówili i się sprzeczali. Takie sprzeczki to chyba najlepsza rzecz, jaka może rapera spotkać w karierze.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  34. Kiedy recka Eminema? :'(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam chwilową niemoc twórczą.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  35. Co sądzisz o Rytmusie? http://podsluchalnia.blogspot.com/2013/11/slavraps-cigansky-sen-czyli-historia.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. A słuchasz jakiegokolwiek rapu poza amerykańskim?

      Usuń
  36. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, przypomniało mi się przesłuchanie Dee i Wee-Beya, ale to już po wysłaniu komentarza.

      Usuń
  41. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  44. Co sądzisz o teorii, że Puff Daddy mógł mieć związek ze śmiercią Notoriousa?

    OdpowiedzUsuń
  45. Dziwne sieah. że przeskakując próg podatkowy chce ci się krytykować prawilnych chłopaczynów. Państwo robi cię w chuja, bierze pieniądze nie dając wiele w zamian, zachorujesz na rzadką chorobę = pierdolniesz w kolejce do łóżka w szpitalu, bez diagnozy, mimo że bulisz, dużo. O tym się nie myśli do czasu, potem wychodzi partactwo naszych instytucji i wchujumienie. Zakurwiam solidnie w ponoć niezłej firmie, w biurze, na umowę o pracę, moja kobita podobnie, trafiła się tragedia i albo prywatne leczenie poza bolską za cięzkie ojro, albo chuj nam w dupę bo moje podatki muszą pójść na przejebanie zamiast na służbę zdrowia. Podczas gdy w trakcie szczytu klimatycznego pedały piją i imprezują za państwowe czyli nasze, bez ustaleń, gdy dają premie po kilkadziesiąt tysa dla przydupasów. Popieram prawilnych przygłupów rozjebujących centrum. Popieram te race i chuj wie co dalej, liczę na więcej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O cholera, to te naćpane i nachlane kołki, które wyrywały drzewko przy siedzibie brudasów, walczyły o poprawę naszej służby zdrowia? Nie spodziewałem się takiego obywatelskiego zatroskania od tych osobników.
      Codziennie czegoś się uczę.
      W dalszym ciągu jednak, pomimo tych wiarygodnych tez powyżej, jestem za rozstrzelaniem tego ścierwa.

      Usuń
    2. Hahaha, no błagam. Też mam podobne zdanie o kraju ale wandalizm na pewno nic nie pomoże zmienić.

      Usuń
  46. Jeezy w Roc Nation. Czy to dobry ruch dla niego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od tego, czy to taki całościowy kontrakt, czy tylko management, nie ma póki co szczegółów umowy.

      Usuń
  47. Komentarze związane z The Wire usunąłeś, by nie psuć zabawy innym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią starsze panie w korporacjach, w których być może pracujecie, "coś mi się wcisło" i komentarze poleciały. sorry za to.

      Usuń
  48. Czy Dyme jest chujowy?! nie będę się kłócił, ale:
    http://www.youtube.com/watch?v=g-KnTiCdsfk
    znasz tych ziomków?

    OdpowiedzUsuń
  49. Hopsin w sieci. Będziesz sprawdzał?

    OdpowiedzUsuń
  50. Jutro premiera Knock Madness,ale płyta krąży od rana w internecie. Mam nadzieję, że jakaś krótka recka w podsumowaniu roku na temat Hopsina się znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
  51. http://glamrap.pl/1/18243-raper-skacze-na-publike-z-12-metrow-video

    Chłopak chciał chyba nie tylko rapowy, ale stage dive wszechczasów zrobić. i jak tu przyjść sobie spokojnie na koncert?

    OdpowiedzUsuń
  52. http://www.power99.com/pages/riseandgrind.html?article=11835167&desktop=true&desktopviewduration=72000 Yeezus chce wydać kolejną płytę już latem 2014, wierzysz w to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj sobie robi przerwy między solówkami, stawiałbym raczej, że w 2016, choć z Westem nigdy nic nie wiadomo.

      Usuń
  53. I poleciało moje pytanie o motywujące kawałki ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na ślizgu był dobry temat o motywujących kawałkach, odnajdź sobie.

      Usuń
  54. I'll just leave it here: http://www.youtube.com/watch?v=4TbcYkSMP-E

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę litościwie bez komentarza zostawić?


      Mogę, w końcu to mój blog.
      Choć nie ukrywam, że za takie coś przed pluton i zbiorowy gwałt na rodzinie w wykonaniu spasionych szejków z HIV-em każdy.

      Usuń
  55. Obczaj to: http://www.youtube.com/watch?v=nRckgn36lzY To nie jest polski rap, obiecuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cholera kiedyś jak Weird Al robił jakąś przeróbkę to było wiadomo, że będzie beka. Teraz chłopaki po prostu ruszają ustami do tekstów Kanyego i robią z teledysku rapowe Brokeback Mountain.
      Nie jaram się i nie obejrzałem do końca bo mam ciekawsze zajęcia niż gapienie się na owłosione plery jakiegoś spaślaka.
      Dzięki niemniej za podzielenie się.

      Usuń
  56. http://www.hiphopdx.com/index/news/id.26402/title.schoolboy-q-says-jay-z-won-battle-with-nas

    Nawet Schoolboy się zgadza z Tobą Sieah

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do takiego wniosku dochodzi każdy rozsądny człowiek, jak mu już przejdzie umysłowy orgazm związany z kultem "Illmatic".
      Ja od zawsze tak twierdzę, dobrze, że teraz jakiś raper, i to w miarę prominentny, powiedział to na głos, do mediów.
      Jedynym, co wygrał Nas był pojedynek w Hot'97 "Ether" vs. "Super Ugly", i to różnicą 4%, nie 40, co akurat było nawet słuszne, bo diss Nasa był od tego akurat pocisku Hovy lepszy, ale "Takover" > wszystko.
      Czarnuchy, także te cebulackie, z Radomia, Grudziądza i innych chujni, nie rozumieją, że to nie była tylko walka na słowa, to była wojna o tytuł króla NYC i choć wielu nie lubi dokładania do rapu zagadnień z innych dziedzin (zwłaszcza tych finansowych) to właśnie tutaj należało je brać pod uwagę ze względu na to, o co toczył się bój.
      Jak ktoś ma wątpliwości, że beef całościowo wygrał Hov, no to może powinien wrócić do Mesa?

      Usuń
    2. Ja żałuję, że nie doszło do bitwy freestyle'owej pomiędzy Jayem a Nasem, to byłby dopiero show

      Usuń
    3. Pewnie byłoby ciekawie, ale freestyle, taki klasyczny, z głowy, przed publiką, to ogrooomne ryzyko, wystarczy spojrzeć na Canibusa.
      Wpadka w takim pojedynku ciągnęłaby się za pokonanym do końca kariery, podejrzewam, że żaden z nich by się na to nie odważył.
      Co innego przyjacielski cypher z DMX'em czy LL'em a co innego walka na śmierć i życie z największym konkurentem do korony.

      Usuń
    4. Co do Ether vs Takeover można sie kłócić, ale w tym przypadku nie dokładałbym do pojedynku obydwu raperów, kwestii finansowych. Z bardzo prostego względu: Hova jest po prostu świetnym biznesmenem w przeciwieństwie do Nasa i wydaje mi się, że nawet jeśli Takeover byłby marny i na całym świecie nikt nie miałby wątpliwości co do tego, że beef wygrał Nasir, to mimo tego od strony finansowej wyglądałoby to tak jak w tej chwili. Przykłady, które podajesz na swoim facebooku (wytwórnia, promowani wykonawcy) tylko potwierdzają fakt, że jeśli chodzi o smykałke do biznesu Jay po prostu nie ma sobie równych, a Nasturbatorzy w każdej swojej akcji anty-Jay mówią (tak mi sie przynajmniej wydaje) o kwestii typowo rapowej (nie finansowej) - kto lepiej nawinął, kto komu bardziej pocisnął. Dla Ciebie jest to Jay, dla innych Nas, ale myśle, że nie możesz powiedzieć, że poprzez Takeover Hova ROZJEBAŁ Nasa. Jeśli już, to wygrał nieznacznie, a w takich sytuacjach zawsze będą kłótnie i kontrowersje.

      A jeszcze co do kwestii finansowej można popatrzeć na to od innej strony - kto m.in. dzięki temu beefowi w znaczącym stopniu poprawił swoją sprzedaż?
      Jeśli popatrzymy na relacje Roc La Familia - Blueprint vs Nastradamus - Stillmatic to jasno widać, że Nas na tym bardziej skorzystał. Fakt - Nastradamus jest wyjątkowo cienką płytą, ale zarówno Stillmatic jak i Blueprint napędzane były tym samym paliwem - czyli beefem.

      Usuń
    5. To, że każdy ma swoje zdanie, mogłeś zawrzeć w dwóch linijkach, nie musiałeś całego akapitu pisać.

      Lepiej zadaj sobie pytanie- kto MUSIAŁ poprawić swoją sprzedaż, kto dołował, kogo nie chciano kupować? Król Nowego Jorku nie potrzebuje lansowania się na dissach, by utrzymać się w pionie. Patrząc potem na porównanie sprzedaży kolejnych płyt widać to wyraźnie. Król jest tylko jeden.

      Usuń
    6. Oprócz tego, że każdy ma swoje zdanie napisałem też, że kwestie biznesowe nie są dobrym argumentem, bo Jay nawet bez tego beefu, albo nawet go przegrywając kosiłby gruby hajs. Uważasz, że tak by nie było?

      Usuń
    7. Trochę obchodzisz problem, byle tylko znaleźć coś na obronę Nasa.
      Tak jak pisałem- beef toczył się na wielu płaszczyznach, jak ktoś mi piszę, że liczą się tylko zwrotki w konflikcie tak prominentnych ikon popkultury, to nie mam motywacji by taką osobę traktować poważnie.
      A jak chcesz porównywać teksty, to w dalszym ciągu "Takeover" >> "Ether", na dodatek diss Jaya miał znacznie lepszy bit i po prostu był lepszym kawałkiem pod każdym względem.

      Usuń
  57. http://www.datpiff.com/pop-mixtape-player.php?id=mb47e5c6&tid=3

    Jak się zapowiada Twoim zdaniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po samplerach nie oceniam zwykle niczego, poczekajmy na wyciek.

      Usuń
  58. piękny utworek, szkoda tylko że yeezus bez zwroteczki
    http://www.youtube.com/watch?v=QhIrzbhEGvs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powiem, jeszcze szczerze i bardzo pozytywnie zaskoczony, poprzedni singiel to była niezła padaka. Świetny track.

      Usuń
    2. Słuchaj Sieah, ostatnio coś mi się zahaczyło w necie, że Spliff Star już nie napierdala koncertów z Busta Rhymes'em (widziałem na ostatnim tym koncercie londyńskim, gdzie byli Method Man i Redman - zamiast Spliff'a, hypeman'em był Reek Da Villian). Znalazłem też jakąś notkę na Twitterze Spliff'a o tym, że już nie robi koncertów, ale nie mogę znaleźć nic takiego, co mówiłoby o tym, co się stało np. od samego Busty. Wiesz coś o tym?

      Usuń
  59. http://www.youtube.com/watch?v=XbGs_qK2PQA Klip do Rap God, co Em odjebał. Kiedy recka tak na marginesie?

    OdpowiedzUsuń
  60. http://potholesinmyblog.com/watch-kanye-wests-highly-entertaining-interview-with-the-breakfast-club/ Coraz bardziej boje się Kanye Westa, popierdolony psychol to jest.

    OdpowiedzUsuń
  61. Sieah, czekam na kolejny 'Jak Oni Śpiewali' ale o Tupacu i weezym.

    OdpowiedzUsuń
  62. Co sądzisz o Death Grips ziomek ?

    OdpowiedzUsuń
  63. http://www.hiphopdx.com/index/singles/id.26110/title.Justin+Timberlake+f.+J.+Cole,+A$AP+Rocky+&+Pusha+T-TKO+(Black+Friday+Remix) booom

    OdpowiedzUsuń
  64. Czy możesz wymienić parę błędnych decyzji, które wpędziły Nasa w obecną sytuację z IRS?

    OdpowiedzUsuń